torsdag 30 september 2010

Tomten kommer snart

Ja, det gäller ju att börja med julkorten i god tid. Här gjorde jag ett julkort utan att betona det traditionella julröda eller gröna för den delen utan istället med blåa toner.



Stämpeln kommer från Magnolia och är enligt mitt tycke en så otroligt fin jultomte. Jag målade honom med distresser och dekorerade kanterna på luvan och jackan med Stickless "frosty lace" ( tror jag den heter ).
Längst upp till vänster på kortet målade jag i ett snöflingemotiv på pappret med embossingpenna och emossade med vitt pulver för att få fram mönstret lite. De obligatoriska blommorna och grenarna finns med samt ett grått band från Panduro Hobby. Kanterna på kortet och stämpelmotivet har jag också sytt med symaskin.

Måste säga att jag verkligen ser fram emot julen och allt julpyssel och paketinslagning... inte långt kvar tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!