måndag 27 september 2010

Vintage udfordring nr 7

Hejsan!

Den underbara bloggen Vintage udfordring har alltid så intressanta utmaningar och denna gång gäller det att använda wellpapp. Jag har inte använt wellpapp som dekoration tidigare, men efter att ha provat så kommer det absolut att bli mera av den varan. Mitt bidrag blev denna lilla tavla/stativkort på den hund min mamma hade när hon var liten på slutet av 1940-talet.



Den lilla pekinesen hette Fedja och var otroligt fäst vid mormor, så när hon fick cancer och lades in på sjukhuset så slutade Fedja äta ... utom då hon hittade förgiftat kött bland ruinerna och naturligtvis åt och dog. En sorglig historia om en älskad liten hund.


Tavlan är ganska liten , ca 10 x 10 cm och jag har använt mig av spillbitar för att göra den. Allt har blivit rejält ihopskrynklat, även fotot, rivet och distressat för att se riktigt gammalt och slitet. Jag har embossat med koppar på fjärilen och på den nedre delen av kortet.


Den lilla tavlan ska min mamma få i julklapp, hoppas att hon tycker om den.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Hittade hit via Svensk Scrap. Vilken mysig blogg du har.
    Jättesöt tavla (men vilken sorglig historia om hunden) Väldigt fint dekorerad., tror din mamma kommer att bli mycket glad. =)
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Sååå vakkert :-)
    Delikate farger og lekker pynt!!

    SvaraRadera
  3. åååå for et fint bildekort! herlige detaljer og bilde :F sørgelig histore om hunden da ...
    takk for at du deltar hos oss i vintage udfordring :D
    klemmm fra Linda S. L

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!