fredag 4 mars 2011

Distresser

Svensk scrapbooking har denna månad en utmaning där man ska använda sig av distresser, JIPPIE! Jag älskar distressfärgerna, både dynorna och refillerna och använder dem till i princip allt jag gör. Igår gjorde jag detta kort där distresserna har använts en hel del.


Pappret är infärgat med vintage photo. Samma färg använde jag också till de stämplade svirlarna.Slutligen målade jag stämpelmotivet med olika distress refillfärger. Blommorna och fågeln och också fått lite Perfekt pearls (guld) på sig för att skimmra, synd att det inte syns på fotot.

För att få lite distans mellan de olika lagren har jag använt 3D-kuddar, så kortet är inte lika platt i verkligheten som den ser ut på bilden.

Ha en trevlig helg!!!!

3 kommentarer:

  1. Underbart kort! Verkligen fint arbetat. Skulle gärna vilja lära mig det där med distresser, när det går att göra så fina saker med dem.
    Kram, Outi

    SvaraRadera
  2. Jättefint kort. Din sagobok är så underbar, helt fantastisk, kanonfin..... ja den var den finaste bok jag sett.
    Önskar dig en skön vecka
    Eva

    SvaraRadera
  3. Guu så vacker!!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!