torsdag 24 mars 2011

En till underbar nyhet


Jag kunde knappt tro mina ögon när jag kollade min mail för någon dag sedan och läste en fråga från Kristinas Scrapbooing om jag vill vara med i hennes DT-team. Ja, såklart vill jag det!!!
Kan dock fortfarande knappt fatta det. :-)
Det ska bli så otroligt kul och spännande och jag är väldigt glad att jag inte sökte in på fler kurser än de två jag ska läsa denna vårtermin för nu är det verkligen fullt upp.

Butiken: http://kristinasscrapbooking.se/

Bloggen finns här: http://kristinasscrapbookingblogg.se/

Några dagar innan hade jag gjort ett kort för tävlingen med fantasytema som Kristinas scrapbooking hade, men då är det ju jättepassande att jag visar den nu:

Jag hade en del spillbitar från sagoboken jag gjorde tidigare och med dessa gjorde jag detta kort. Stämpeln är en av mina Magnoliafavoriter och hon har fått massor av stickles Stardust-glitter på sina vingar för att skimra som ett litet sagoväsen. Kanterna på papper och blommor har också en massa Stickles på sig, men i färgen platinum.
Spetsen runtkortet var kritvit från början, men jag färgade om den med hjälp av en distressdyna så den blev mera creme/brun färgad.

Här syns det att kortet inte är så platt. Jag har dessutom höjt upp stämpelmotivet och texten med 3D-kuddar, så den skulle bli lite mera levande. Ja, och så fjärilarna av vellum... älskade vellum... vad skulle fjärilarna vara utan dig :-).
Ja, så får jag inte glömma säga att: Jag tror på älvor!!! (Peter Pan)



2 kommentarer:

  1. Grattis till DT-platsen. :-)

    Och btw, URSNYGGT kort!

    SvaraRadera
  2. Grattis till DT-uppdraget! Du gör så otroligt fina arbeten, så det var välförtjänt. Och ditt kort är alldeles... alldeles underbart :)

    Kram, Outi

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!