torsdag 15 september 2011

En tag i kärlekens tecken

Hejsan!

Tiden går så fort så ibland känns det som om allt bara flyger förbi och jag hinner knappt göra något. Sommaren bara susade förbi i 800 km/h och nu är hösten redan här. Idag var det riktigt kyligt ute, men mellan regnskurarna passade jag på att göra en tag till Outis utmaning som finns på hennes blogg Pappersgalen. Temat är "romantiskt" och det är vad jag försökt hålla mig till på denna tag:


Alla papper kommer från Pion Design och de är så härligt romantiska i sig. Det vackra kärleksparet klippte jag ut och satte på tagen delvis med 3D-kuddar. Banden var från början cremefärgade så jag färgade om dem med hjälp av distressdynorna Pumic Stone och Frayed Burlap. De där dynorna är verkligen fantastiska till all typ av infärgning.


Jag sydde fast ett litet silverhjärta på spetsen. Denna charm och flera andra fyndade jag på Dollarstore i Mora. Kan verkligen rekomendera ett besök i den affären, det finns en del scrappmaterial där och billigt också! :-).
På baksidan av tagen satte jag ett Pion-papper med ett par kärleksfulla rader.


Ha en fortsatt trevlig torsdagkväll!

Kram
Rosemarie

3 kommentarer:

  1. Hej! Härliga saker du gör! Var hittar man dessa fjärilar? Och jag har fortf. inte fått kläm på det där med att färga kanter och band... Får se om det finns nån som kan visa mig hur man gör det.

    SvaraRadera
  2. En helt underbar tag! Både romantisk och nyskapande, och du har lagt ner mycket arbete på alla snygga detaljer!!!

    Tack för att du deltar i min romantiska utmaning:)

    Kramar, Outi

    http://pappersgalen.blogspot.com/2011/08/new-challenge-romance-ny-utmaning.html

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!