torsdag 3 november 2011

En altrad burk

Hejsan!

Inspirerad av Lilla Pyssel Ingers underbara burkar som hon lindat snöre har jag de senaste dagarna pillat med en burk där jag också använt snöre. Burken är en box eller rör för en mindre whiskeyflaska som maken köpte i somras. Tycker det är bra när han handlar så fina saker som jag kan altra :-).


Alla papper jag använt till denna burk kommer från Pions Sagan om våren. Jag fullkomligt älskar dessa papper och bilden med kaninen är ju bara för söt så det blev en väldigt romantisk dekoration.


Upptill och nertill lindade jag snöre. Använde samma sorts snöre också till korsetten runt burken.


Jag dekorerade sedan burken med en massa spets och blommor i olika färger och former. Bladen är gjorda med en die från Magnolia.


Den syns inte så bra på bilden, men i rosetten satte jag en jättefin brad som jag fick av Outi ( Pappersgalen).

Med denna burk skulle jag vilja delta i Scrappekammerets utmaning som denna gång är att göra eller altra en ask eller box.

Ha en riktigt bra torsdag!
Kram
Rosemarie

 



4 kommentarer:

  1. Sååå lekker!! Herlig romantisk stil, nydelig pyntet :)

    Takk for et flott bidrag til Scrappekammeret, hilsen Linda :)

    SvaraRadera
  2. Kjempenydelig:)
    klem fra Synnøve

    SvaraRadera
  3. Å, helt underbar! Härligt med våriga pastellfärger i höstrusket! Kramar!

    SvaraRadera
  4. NYDELIG!!! Herlige farger, knall fin pynt! Digger bruken av hyssing!! WOW!
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappekammeret,
    klem
    Ingrid

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!