fredag 18 november 2011

Julask

Hejsan!

Oj, vad tiden går fort, imorgon är det redan lördag och jag har ju missat att visa här på bloggen vad jag gjorde till Kristinas Scrapbooking förra lördagen. Då hade jag altrat en hjärtformad ask som har legat här hemma väldigt länge i väntan på att bli dekorerad. Med ett par underbara mönsterpapper från BoBunny och en väldig massa embossingpulver så fick den dock äntligen sin nya skepnad.


Flera bilder och beskrivning finns här: http://kristinasscrapbookingblogg.se/embossat-julhjarta/.
Ha en mysig fredag!!!
kram
Rosemarie

2 kommentarer:

  1. Hmm, jo en liten grej ska jag kanske kunna hitta att stoppa i tillsammans med pepparkakorna=) Vacker ask!

    SvaraRadera
  2. Man tappar andan när man kommer in här:) Det finns så mycket snyggt att beskåda och njuta av du är helt otrolig på att skapa:)

    Vilken helt underbar bedårande ask jag gillar den massor:)

    STORT TACK för besöket hos mig och dina mycket trevliga rader som du hade lämnat kvar om mina ljus:) Du ska veta att det uppskattas mycket och gjorde mig mycket GLAD :)

    Du hade en fråga om hur jag gör mina ljus!
    Tar det yttersta lagret av servetten. Servetten består oftast av 3 lager.
    Lägger servett motivet på ljuset och bakplåtspapper på servett motivet och håller hårt om.
    Sen så tar jag min embossing pistol och värmer upp detta eller smälter in motivet i ljuset. Man måste vara mycket försiktig så man inte värmer på för hårt för då kan det bli helt gult och ljuset smälter.
    Har fått testat mig lite fram och nu vet jag vad som funkar bäst för mig:)
    Lycka till med dina ljus jag hoppas du testar på för det är som trolleri och då himla KUL:)
    Har gjort massor med ljus nu och håller på att dekorera dom:) Dom kommer på bloggen allt eftersom :)

    Håller helt med dig det är en mycket trevlig present att ta med sig när man är bjuden bort och som som har fått dessa ljus av mig har blivit mycket glada tack och lov :)

    Ha det bäst och önskar dig en underbar lördag och helg:)

    Massor med kramar från Lilla Inger ♥:)

    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!