tisdag 15 november 2011

Julkort till Svensk Scrapbooking

Hejsan!

Svensk Scrapbooking har denna månad en temautmaing där man ska göra ett julkort och det ville jag så gärna vara med på för att göra julkort är så kul. Det färdiga kortet blev så här:


Det blev många lager med papper från MME, cardstock och wellpapp, som jag målat med Distress Cracklepaint. Använde snöre för att göra en ram runt kortet samt en hörnstans för att göra den tårtpappersliknande cirkeln.


Den söta lilla Magnoliastämpeln målade jag med Distress refiller och Stickles Stardust (fast glittret syns tyvärr inte på bilden). Den mörka röda färgen fick jag genom att blanda Aged Mahogany med lite Fired Brick och Black Soot.


Blommorna doppade jag i glitterpulver från You Do för att få lite frostigt utseende. Spetsen och bandet sydde jag ihop för hand så det blev inte så raka och snygga stygn, men det fick duga ändå.


Insidan blev enklare dekorerad som vanligt. Det var väldigt kul att göra de här kortet. Blev så glad när jag hittade en beskrivning på hur man gör dessa "cirklar" med hörnpunchar.... tyvärr så kommer jag just nu bara inte på var någonstans den beskrivningen finns, men jag återkomer med det om jag hittar den igen.

Ha en toppen dag!!!
Kram
Rosemarie




6 kommentarer:

  1. Wow, läckert! Älskar färgerna. Gillar verkligen den handsydda sömmen, kul detalj.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Wow - dette var et virkelig nyyydelig julekort! Sirkelen i midten ble lekker. Med papirer, blonder og blomster og selvsagt den søte Tilda, ble det så velkomponert og vakkert :)
    Ha en fin kveld

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart vackert julkort! Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilket fantastiskt kort - detta vinner du med. :-) Vad är det för textstämpel du använt på framsidan? Jag är tokig i julstämplar, haha.

    Kram Anneth/Lillnettan

    SvaraRadera
  5. Riktigt vackert och så fina färger! Gillar din färgläggning och alla fina detaljer.
    Kram!/ Elisabet

    SvaraRadera
  6. å vilket himla vackert kort! Vad är det för doily som finns bakom?

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!