söndag 25 december 2011

Det sista julkortet jag gjorde

Ja, som vanligt glömde jag ju bort hur många julkort jag behövde göra så i slutändan blev det till att göra ett extra julkort. Det var lite svettigt att få det klart i tid, men som tur har jag detta år använt en och samma grundskiss till julkorten för att kunna ägna mer tid åt dekorationerna än själva skissen. :-)



Kortet är gjort med julpapper från MME och en av mina älsklingsstämplar från Magnolia. Tilda är färglagd med distress refiller och på vissa detaljer har jag lagt på Stickles Crystal.
Tygbandet, organzan och spetsen sydde jag ihop för hand och wellpappen samt kanterna på mönsterpappret målade jag med vit Distress Cracklepaint.


På blommor och blad la jag på lim och doppade dem i transparent glitterpulver. Älskar den frostiga effekten som det ger. Det blir annat än om man använder Stickles Frosted Lace så jag gillar att använda båda sätten lite beroende på exakt hur jag vill att frosten ska se ut.


Bilden på insidan av kortet blev tyvärr väldigt suddig pga det dåliga ljuset.


Med det här kortet skulle jag vilja delta i följande tävlingar:

Scrappekammeret - I siste liten  (julkortet är gjort i sista stund innan det var dags att skicka iväg)
Anonyme Scrappere - Inspirras från en bild (inspirerades av jultemat och rödklädd preson med lykta i hand) 


Önskar er alla en god fortsättning på julhelgen!!
Kram
Rosemarie

7 kommentarer:

  1. God fortsättning :)
    Vilket jättefint kort!! Härliga färger med underbara detaljer.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Dette kortet var utrolig nydelig. Kjempeflott oppsett. Lekkert malt motiv og kjempefine farger du har brukt. Tusen takk for at du deltar hos Nordsalten Hobbyklubb. Klem, Lene

    SvaraRadera
  3. Superfint!!
    Vad är det för dies du stansat ut "cirkeln" med?? Jättefin!
    Kram MAlin ( Dt kompis ;9..hi hi )

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart julkort! Du dekorerar så vackert och din färgläggning är toppen. Önskar dig en god fortsättning.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så otroligt vackert och välgjort!
    Älskar ditt sätt att dekorera.

    Passar på att önska dig ett riktigt Gott Nytt År också.

    Kramar från Elisabet!

    SvaraRadera
  6. Dette var et utrolig vakkert kort... Sukk!
    Takk for at du deltar hos Scrappekammeret.
    klem fra Angella

    SvaraRadera
  7. Nydelig og lekkert kort!

    Tusen takk for du deltar i AS:)

    Godt Nytt år:)

    Klem Mette

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!