fredag 30 december 2011

Inte långt kvar

innan vi träder in i 2012 och ännu ett år har susat förbi och ja undrar lite smått vart det tog vägen. Så här i efterhand inser jag dock att det har varit ett enormt händelserikt år för mig. Jag tog magisterexamen i religionsvetenskap, gick i terapi för min sprutfobi och kan idag för första gången i mitt liv lämna blodprov. Med det upptäktes det att jag har fel på min sköldkörtel och nu håller de på och ställer in medicinen så att jag förhoppningsvis ska bli så pigg att jag kan fortsätta studera. Jag blev DT-medlem hos Kristinas Scrapbooking!!! Fick ryggskott och vid besöket hos kiropraktorn visade det sig att felet på min rygg som de där inkompetenta ortopederna sagt att jag haft sedan 12 års ålder var bara ett snett bäckenben som nu sitter rätt och jag är för första gången sedan 12 års ålder utan smärta i rygg och ben. Jag vandrade dock med ovanstående problem 24 km på en dag uppe i fjällen och fick uppleva ett lämmelår samt se en fjälluggla. Ja, det var bara lite av vad som hänt under det gågna året... lite smått känns det som ett år av totalrenovering av min kropp och fullt av kretiv utveckling. :-)

Att summera mitt scrappande från 2011 känns desto knepigare för många alster har det blivit. Ett par av dem ligger dock mig extra varmt om hjärtat för de blev som jag ville att de skulle bli (oftast blir det inte så). Min topp 10 är dessa utan någon direkt inbördes ordning:

1

2

3

4

5

6


7

8

9

10

Ett jättestort tack också till er alla som under året besökt min blogg och skrivit så goa och rara kommentarer!!!! Ni har lyst upp mina dagar och gett mig ny kraft många gånger då jag kännt att allt jag gör bara blir knas. Hoppas att ni alla får ett fantastiskt nytt år!!!
Enormt stor kram till er!!!
Rosemarie

7 kommentarer:

  1. wow WOW WOOOOW! Så utrolig mye vakkert du har laget i året som er gått! Jeg elsker stilen din, de fine fargene og måten du pynter på.
    Du har hatt et begivenhetsrikt år. Men så bra at det negative har endret seg til positive ting :)
    Jeg ønsker deg et nytt år fullt av glede og kreativitet!

    SvaraRadera
  2. Wooow vilka underbara alster.
    Så härligt att kunna vara smärtfri.
    Gott Nytt År

    SvaraRadera
  3. Jag tittar in till dig med jämna mellanrum och tycker att du gör helt fantastiska saker. Man häpnar och beundrar och önskar man kunde vara lika duktig själv...
    Gott nytt år på dig
    önskar
    Anna-Lena
    ROX Stamps

    SvaraRadera
  4. Vilket år! Så skönt att höra att du fått hjälp att må bättre!
    Helt och hållet älskar dina fantastiskt vackra alster! Kan inte bestämma mig för vilket jag gillar allra bäst, men lo:n med kaninen ligger bra till :)
    Hoppas att du får ett riktigt bra 2012.
    Tack för all inspiration du ger!
    Kramar från Elisabet.

    SvaraRadera
  5. Wow så mycke läckert!!
    önskar dig Ett Gott Nytt kreativt smärtfritt År,,

    SvaraRadera
  6. Det låter på dig som om det här året har fört med sig mycket som är gott för dig. Underbart att det blivit så!

    Tack för din rara kommentar hos mig. Jag kan bara säga att det alltid är lika spännande att titta in hos dig, för det du skapar ser ut att vara gjort med omsorg om minsta detalj, och det ser ut som om du har lagt ner väldigt mycket tid på varje sak.

    Jag gillar ALLT på din topplista!

    Gott Nytt Kreativt År 2012!
    Kramar, Outi

    SvaraRadera
  7. Wow, vilken ljuvlig tio i topp lista! Romantiska o ljuvliga färger. Nu blev jag sugen att göra massa blommiga o våriga alster efter allt juligt. Tack för dina härliga alster, måste återkomma oftare. Massa Gott Nytt År till dig!
    Kram Katja

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!