tisdag 20 december 2011

Snöflingor

Förra veckan gjorde jag ett julkort som jag inte har hunnit visa här än. Det är till Card and Scraps utmaning med temat snöflingor. Jag blev så enormt förtjust dessa doilys gjorda med hörnpunchen så jag kunde inte låta bli att använda den till flera julkort. :-) Flera kort med doilyn lär nog komma framöver också för det är så kul att göra kort med dem. :-)


Papprena kommer från Reprint och trots att de är ganska mörka blev de riktigt mysiga till ett julkort. På kanterna målade jag lite vit crackle paint och så satte jag fast snöre längs kanterna för att rama in kortet.


Tilda målade jag med distresser och på alla "fluffiga" detaljer som t ex tofsen på mössan målade jag på med Stickles Crystal. Bakom Tilda har jag stämplat en cirkel med snöflingor.


Snöflingorna av plast limmade jag på glitterpulver och färgade in med distressfärg för att de ska matcha det bruna på kortet. Det är två snöflingor i olika storlekar som jag satt ihop med en 3D-kudde mellan och sedan en halvpärla ovanpå.


Insidan blev enklare dekorerad. Ännu en gång ber jag om ursäkt för de lite suddiga bilderna. Min kamera vill inte ta bra bilder när det är så mörkt ute som det har varit de senaste dagarna.

Ha en bra dag!!!
Kramar
Rosemarie

3 kommentarer:

  1. Enda et nyydelig kort fra deg! Ja, den doylien er virkelig lekker. Så herlige farger du har brukt, kortet er skikkelig julete selv om det er mørke farger :) Flotte blomster.
    Ha en fin kveld :)

    SvaraRadera
  2. Nydelig kort som var utrolig flott julepyntet!

    Tusen takk for du deltar på utfordringen vår i Card and scrap:)

    Klem Mette

    SvaraRadera
  3. Jag älskar det här kortet! Så underbart snygga färger, jättefint färglagt och snygga dekorationer!

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!