måndag 30 januari 2012

Åååå, typiskt

som Nalle Puh brukar säga när saker inte går så bra... precis så är det ... ååå, typiskt. Min dator gick sönder i lördags. Kunde inte skriva inlägg hos Kristinas Scrapbooking, missade längskidsloppet med Petter Northug (som jag trode bara visades på nätet, men senare upptäckte jag att den visst visats på TV... kan de inte informera ordentligt om sådanna saker!!!!), kunde inte skicka iväg viktiga dokument för bostadsrättsföreningen osv... Det hela kändes dock lite bättre efter att ha ringt Telias support och fått prata med en stillsam norrlänning, som förvisso konstaterad att det inte berodde på modemet utan att min dator är trasig. Kan bara säga att om jorden går under vill jag att en norrlänning ska berätta det för mig... deras underbara dialekt är som lugnande medicin. :-) 
Pricken över i:et är just de närmaste månaderna kommer vi att ha synnerligen lite pengar att leva på så frågan är om vi har råd att laga datorn just nu... men en liten tröst är att vi ordnat Internet på makens dator, men det finns andra problem med den så vi får se hur det går med bloggandet...hmmm. *suckar*

I motsats till detta irriterande I-landsproblem så tänkte jag visa en LO om vad som gör mig glad (krånglande datorer finns dock inte med på den listan!!!)


Fotot är på mig när jag ser ett par jättekaniner... inget kan få mig så glad som djur i de flesta formerna. :-)
Mera om materialet jag använt finns att läsa här: http://kristinasscrapbookingblogg.se/lo-om-gladje/

Nu önskar jag er en riktigt bra fortsättning på veckan!
Stor kram
Rosemarie

7 kommentarer:

  1. datorer som är en del av våra liv nu.. E den paj så pajar tusan allt runt om kring också! Fin LO btw =)

    SvaraRadera
  2. Det är alltid lika trevligt att hälsa på här för man mötts av underbara inspirerande alster:) Din LO är så himla fin gillar verkligen layouten på den:) Härligt papper och färger:)

    TACK SNÄLLA för ditt Grattis till mitt nya DT uppdrag så snällt av dig:)
    Uppskattar det jättemycket:)

    Ha det toppen du med:)

    Kramar från Lilla vännen Inger ♥

    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Så tråkigt med datorkrånglet. Datorer och bilar är såna där saker som bara SKA FUNGERA. En trasig dator är ungefär lika roligt som att gå på utedass när det är -20 grader ute... Hoppas det löser sig på något smidigt sätt för dig.

    Tack för ditt fina erbjudande om att handla väv åt mig. Det var jättegulligt av dig!!! Jag betalar mer än gärna vad det kostar, både väven och frakten. Om du kan komma åt någon fungerande dator, kan du maila instruktioner åt mig på: pajasofilur(a)gmail.com så sätter jag in pengar åt dig.

    Bamsekram!
    Outi

    PS. Superfint foto på superfin LO!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig LO, jag gilalr både temat glädje och alla vackra detaljer!

    Usch så tråkigt med datorhaveri. Vare sig vi vill det eller ej är datorn en viktig del i livet och det är så förargligt när det inte fungerar :( Tur att det fanns en lugnande röst att prata med på tråden, hoppas nu att det ordnar sig på något sätt!

    Ha det gott!
    Kram från Kristina

    SvaraRadera
  5. Æsj, så tråkig med data-problemer! Håper det ordner seg.
    Så koselig LO du har laget. Kjempegod ide å skrive om tingene som gjør deg glad :)
    Klem, Jorunn

    SvaraRadera
  6. Mycket fin LO!
    Usch ja, dessa datorer.....även om det är ett i-landsproblem som du skriver....så känns det som att man "måste" ha dom idag.... Jag kan nästan inget om datorer (mer än att bara använda den =)så jag får fullständig panik om någon konstig ruta kommer upp =)))))

    SvaraRadera
  7. Suverän idé för en LO. Och jätteläckert med "tvättlinan".
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!