torsdag 9 februari 2012

Ett litet sagokort

Fick häromdagen lust att rensa lite i spillbitshögen och fyndade då bland mina älskligspapper från Graphic 45s Once Upon A Springtime. Jag bara älskar de underbara färgerna på dessa papper och så de urgulliga bilderna med fairys och smådjur. Ett litet kort med mycket glitter och pärlor blev det:


Annars har det varit en ganska scrappfri vecka då maken är sjuk och det inte riktigt funnits ro att sitta ner klippa eller klistra. Skönt att göra lite annat dock och få ny scrappenergi efter att under en längre tid ha känt mig lite sliten och oinspirerad. Scrappglädjen börjar komma tillbaka... kanske ännu mera om paketet jag sååå hoppas ska trilla ner i brevlådan också gör det idag :-) .
Som sagt maken är sjuk (förkyld) och har både igår och idag tydligen också trätt in i en fas av total förvirring som gör honom synnerligen rolig att ta hand om. Höjdpunkten var igår när personalen på apoteket han besökte höjde på både ett och två ögonbryn. Först deklareda han glatt han INTE behöver något doseringsmått till hostmedicinen för han använder snapsglaset (vad han inte sa till dem är att snapsglaset har cl. mått) och problem med hjärtklappning har han redan pga astmamedicinen. Han tog ut hostmedicin men sa att han inte hade någon hosta så egentligen visste han inte vad medicinen skulle göra för nytta.... ja...jösses vad jag skrattade när han berättade om sitt besök på apoteket.
En annan höjdpunkt var när han satt och lästa vilka biverkningar hostmedicinen ger samtidigt som de på TV visade reklam för herrkalsonger med en synnerligen ögonvänlig Beckham som poserande modell. Detta läste han samtidigt som kameran svepte över Beckhams vältrimmade kropp: Svettningar, hjärtklappning, darrningar, oro, sömlöshet och muntorrhet. Japp, det är PRECIS vad man drabbas av när man ser Beckham i bara kalsonger. :-) :-) :-)
Ja jösses ja... :-)
Ha en toppen torsdag!
Kram
Rosemarie

12 kommentarer:

  1. Sitter her og ler av din manns kommentarer :D
    Kortet ditt er aldeles herlig! Så flotte papirer, og motivet er så koselig. Kjempefint med glitter, sommerfugler og blomster :)
    Klem, Jorunn

    SvaraRadera
  2. Den som får detta underbara kort kommer bli överlycklig:) Underbart härligt kort med underbara detaljer och färger:) Ett kort man njuter av att titta på och som man blir mycket imponerad av:) Du är grym på att skapa:)
    Hjärta kortet under är jag också mycket imponerad av och gillar massor:)

    STORT TACK för dina mycket trevliga rader om mina barnvagnar, blev så GLAD att du gillade dom och tack för att du hälsade på och lämnade spår efter dig det uppskattas mycket:)

    Ha det gott och önskar dig en jättetrevlig torsdag:)

    Kramar från Lilla vännen Inger ♥

    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Det är ett bedårande vackert sagokort och jag håller med dig om Beckham. Ett verkligt ögongodis. Den reklamen får de gärna visa ofta.

    SvaraRadera
  4. Nydelig eventyrkort!! Herlige fargar du har brukt.

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att du känner skaparlust efter en tids "paus"! Lite nytt material brukar ju verkligen få fart på kreativiteten och jag förstår att du längtar! =)

    Hahahaha, skrattar så att jag kiknar åt din mans kommentarer på Apoteket :D Vad roligt att det nästan alltid går att se ljuspunkter och hitta glädje i livet!

    Så vackert kort med underbara färger! Jag är barnsligt förtjust i sagoteman och arken du använt är så fina! Kul att hitta lite roliga spillbitar i pysselvrån! Brukar dessutom kännas väldigt bra att använda upp dem så att de komemr till nytta!

    Ha en härlig fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilket fint kort! Vilken mysig blogg du har :) Har kikat runt på allt fint du har att titta på! Och blivit följare såklart :)
    Ha en fin helg!
    Mia

    SvaraRadera
  7. Ett helt fantastiskt ktjusigt kort

    Kramis

    SvaraRadera
  8. Så härligt att man kan ha roligt även då någon är sjuk! Nu kommer jag att njuta ännu mer av kalsongreklamen med din historia i minnet:-):-)

    Och Lilla Pyssel-Inger hade alldeles rätt: mottagaren av kortet blev fullständigt överlycklig!!!

    Kramar Outi

    SvaraRadera
  9. Ett jättefint sagokort. Och visst har vi mycket fina papper i våra spillbitshögar. Du har verkligen lyckats. Ditt förra kort är så läckert i rött och svart, vad har du för någon hörnstans? Så snyggt. Hälsningar Gertrud

    SvaraRadera
  10. Vad du är god och snäll :)
    Tack snälla för dina ord och ditt beröm om mitt påsalbum och mig så gulligt av dig och jag uppskattar det mycket:)

    Ja tänk att ett par enkla bruna papperspåsar kan ge så mycket glädje :)


    Önskar dig också en jättetrevlig helg :)

    Kramar från Lilla vännen Inger ♥

    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera
  11. Hejsan! Nu har jag försökt lämna kommentarer flera gånger, men inte lyckats. Gör ett nytt försök nu:)
    Beundrar allt fint du gör! Det här kortet är jättevackert! Så fina dekorationer och ett underbart papper.
    Hoppas nu att det funkar att kommentera hädanefter! Tittar ofta i din blogg och inspireras av det du visar.
    Tack också för snälla avtryck i min blogg!

    Kram!/ Elisabet

    SvaraRadera
  12. *gapskratt* Det är kul att få ha roligt medans man är dålig trots allt. ;-)

    Måste bara säga att jag tycker ditt sagokort ärr helt underbart. Sån härlig stämning i det.,

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!