onsdag 7 mars 2012

Pastellfärger

De senaste dagarna har jag dykt ned i spillbitspåsen och fyndat lite bland resterna av de underbara Pionpapprena som ligger där. Av de lite större bitarna gjorde jag ett kort i underbart våriga pastellfärger:


Alla papper och bårder är från Pion och stämpelmotivet är från Stempelgledes "Vintage garden".


Alla blommor är från Wild Orchid och under dem la jag en liten bit gasbinda. I de nedersta hörnen satte jag stora halvpärlor på små silverfärgade pärlhattar. Det var lite klurigt att limma ihop dessa då mitt vanliga lim inte funkar på metall, men efter lite allmänt svärande sitter de fast i alla fall :-) .



Slutligen en bild på insidan. Med det här kortet skulle jag vilja delta i Papirdokkenes utmaning med temat pastellfärger.

Ha en underbar kväll!!!
Kram
Rosemarie

5 kommentarer:

  1. Et nydelig kort :) Flott motiv og lekkert pyntet :)

    Takk for at du scrapper med Papirdokkene

    SvaraRadera
  2. Å det var fine papirer og farger! Og det stempelet syns jeg er såå nydelig. Så lekkert du har arrangert blomstene :)
    Klem, Jorunn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett väldigt vackert och stilrent "Rosemarie-kort"!
      Och vilken jättefin lo du gjort med fotot på din mamma - älskar den!

      Radera
  3. Så vackert så vackert så vackert min vän jag njuter massor av att titta på ditt underbara ljuvliga kort:) Underbara färger tillsammans med dom rätta detaljerna så kan det inte bli annat en perfekt:)

    TACK SNÄLLA för ditt avtryck hos mig om mina korgar.
    Man blir så GLAD och tacksam när någon gillar det jag gör och det värmer mycket att bli så uppskattad för det:)

    Första korgen som jag gjorde blev lite sådär men sen när man har fått testat sig fram så tycker jag att det gick helt okej:)
    Jag lägger med länken som är mallen jag har utgått i från. Har lagt till några extra remsor för jag ville ha mina korgar lite större:) Lycka till och hoppas att du testar på:)

    http://justmagnolia.blogspot.com/2010/02/special-monthly-challenge-tutorial-by.html

    Tack snälla också för din omtanke allt är bra med mig tack snälla och hoppas det är det med dig också:)

    Önskar dig en jättemysig och jättetrevlig fredag och helg:)

    Kramar från Lilla vännen Inger ♥

    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Underbart kort! Vilket pilljobb att färglägga stämpelmotivet så snyggt. Hoppas att du vinner utmaningen.
    Kramar, Outi

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!