torsdag 10 maj 2012

Äntligen!

Det har varit sanslöst stressiga scrappdagar den senaste tiden. Mycket som ska hittas på = jag blir totalt hjärndöd och kan inte hitta på något alls och till slut börjar jag på 10 alster samtidigt och inget blir klart för alltid fastnar jag med något. Äntligen är ett stort projekt över i alla fall och nu kan jag fokusera lite mera på andra alster som jag måste göra. Skönt!
Igår lyckades jag dessutom göra klart ett kort, som inte alls var planerat utan blev till då jag hittade lite spillbitar av ett papper som jag gillar. :-)


Det blev lite ihopplockat av olika rester av både papper, blommor, band och halvpärlor. Ganska enkelt blev det också :-)


Blommorna (som jag tog från ett annat kort jag helt gett upp hoppet om att få klart) kommer från Wild Orchid och från en julklapp jag fick för 2 år sedan. De har fått på sig en del Stickles Platinum för att bli lite glittriga och passa de glittriga kanterna på kortet.


Jag sydda med maskin runt alla kanter, även på insidan av kortet.

Nu ska jag återgå till det lite smått panikartade scrappandet i hopp om att lyckas få klart ett par födelsedagskort och studentkort. Tur att det regnar både igår och idag så det går att vara inne med gått samvete i alla fall :-).

Ha det så jättegott!
Stor kram
Rosemarie

6 kommentarer:

  1. Kanske enkelt, men jättesnyggt kort du visar idag!! Jättefint papper du hittade bland gömmorna och underbart hur du satt blommorna på båda sidor!!
    Ja det låter som du har fullt upp =)Här känns det ungefär samma, på tre dagar på jobbet nu har jag fått beställning av fem kort från olika personer,h¨puh =)men det är ju kul oxå fast då är det ju lite deadlines som gäller.
    Kram och ha en bra kväll i pysselverkstaden!

    SvaraRadera
  2. Snyggt blev det av dina spillbitar.
    Ha det gott...

    SvaraRadera
  3. Åå så lekkert!! Helt nydelig med "beltet" på midten med blomstene på :) Kjempefine farger.
    Klem, Jorunn

    SvaraRadera
  4. Kjenner meg igjen om å vera tom for ideer av og til. Men dette kortet var i hverfall nydelig. Farger og pynt passa godt til bildet du har brukt.
    God helg til deg :)

    SvaraRadera
  5. Åh så vackert! Sällsynt att få se ett så symmetriskt kort. Spännande form! Gillar det mycket:-)

    Önskar dig ett fint veckoslut.
    Kram Outi

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!