tisdag 15 maj 2012

Ett studentkort

De senaste dagarna har jag gjort ett par kort till butiken som säljer dem åt mig. Det blev lite panikartat när de ringde och frågade efter flera kort så det var bara att klippa och klistra för blotta livet. :-) Ett kort som jag gjorde var det här studentkortet i milda pastellfärger:


Ett stort problem var att jag inte hade så mycket material direkt passande till studenttemat, men med ett urgammalt Maja Design papper, spets och lite blommor så blev det lite studentaktigt i alla fall... tror jag ... ???


Gjorde en rosett av spetsen och fäste en liten charm i den. Blommorna är från Wild Orchid.


Fjärilarna är utstansade i wellum och så dekorerade jag dem med ett par halvpärlor.

Nu ska jag lägga undan scrappsaker ett par dagar och börja läsa boken"Game of thrones" för att få lite nya krafter till att scrappa. Det var ett tag sedan jag läste en fantasybok, men efter att ha sett tv-serien "Game of thrones" så kände jag att den boken måste jag läsa... tur också att maken fått alla böckerna i den serien så det blir ett par tusen sidor att ta sig igenom de närmaste veckorna. :-) Perfekt sysselsättning att sitta ute och njuta av sommaren med en bok i ena handen och en flugsmälla mot myggen i den andra. :-)

Ha det så gott!!!
Kram
Rosemarie

6 kommentarer:

  1. Jättefint studentkort! Ett ljuvligt alternativ till de traditionella(?) starkt blå-gulfärgade korten.

    Ha det så skönt i läsfåtöljen;-)
    Kram Outi

    SvaraRadera
  2. Så herlige duse farger du har brukt! Det ble lekkert med spetsen og sløyfen du har laget av den. Nydelige blomster :)
    Klem, Jorunn

    SvaraRadera
  3. Visst blev det "studentaktigt" och jättefint!!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Vilket "härligt" problem du fick att de behövde fler kort =) Så kul för dig att de vill sälja dem åt dig, mycket smickrande eller hur!
    Jättefint studentkort, mysiga färger och snygga dekorationer! Håller på med studentkort för glatta livet här oxå,hihi.
    Hoppas du får en härlig lässtund!!
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  5. Wieder wunderschön, so verspielt und romantisch.


    Liebe Grüße

    SvaraRadera
  6. Vilket ljuvligt vackert kort!
    Gillar som vanligt dina snygga blomsterdekorationer och färgval.

    Kram!

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!