måndag 21 maj 2012

Stafflikort med Sympathy Bugs

Hejsan!

Vilket underbart sommarväder!!! Sol, värme och mygg... mer sommar än så kan det inte bli. :-) Det har blivit mycket arbete ute i trädgården med att rensa ogräs och flytta på växter lite här och var. För att inte bränna mig allt för mycket i solen har jag dock svalkat mig vid scrappbordet lite då och då vilket har lett till att det här kortet blivit till:


Det blev ett stafflikort med två av mina älsklingar: stämpeln Sympathy Bugs från Wee Stamps och papper från Pion Design. :-)


Så här ser kortet ut uppvikt. Den stansade ramen är gjord med MS-punchen String Lace och upptill satte jag två silverfärgade metallhörn.


Blommorna är från Wild Orchid och för att ge dem lite vintageutseende färgade jag in dem med distressdynan Walnut Stain, spryade dem med glimmermist och la slutligen på lite Stickles Stardust. Trollsländecharmen är inköpt i en scrapbutik i Helsingborg.


En till bild på den söta stämpeln... jag älskar den helt enkelt :-). 


Nederdelen är lite upphöjd med hjälp av 3D-kuddar. Här syns den vackra spetsen lite bättre också. I Enköping finns en klädaffär som även säljer sytillbehör och där fyndar jag ibland superfina spetsar. :-)

Med det här kortet skulle jag vilja delta i följande utmaningar / with this card I would like to enter following challanges:

Kort o Mania: Utfordring # 63 - Bingo ( bånd/blonder, blomster och charms/metall )

Wild Orchid Challenge: Week 50 - Anything goes ( flowers and silver corners are from Wild Orchid Craft )

Hoppas ni också får njuta av det underbara sommarvädret!!!
Ha det toppen!
Kram
Rosemarie

13 kommentarer:

  1. Åå - dette var lekkert! Herlige farger og så nyydelig pyntet. Skjønner godt at du liker dette motivet :)
    Klem, Jorunn

    SvaraRadera
  2. Himlans fint.
    Stämpeln är verkligen söt

    SvaraRadera
  3. Hej i solskenet!
    Precis hemkommen från jobbet oxå hittar jag ditt superfina kort här =)
    jag gillar allt med detta kort. Underbara papper och så fin färgsättning. Blommorna har blivit ännu snyggare med din lilla "behandling" hihi. Den MS-stansen var ursnygg = habegär!
    Det låter som att det blir mycket fint i din trädgård!! Själv har jag en balkong att ta hand om (precis lagom för mig som inte gillar att påta i marken) och den har börjat ta form =)
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  4. Ett sånt underbart kort! Vilken söt stämpeln så jättefint du färglagt den.

    Kraaaam Anneli

    SvaraRadera
  5. Nydelig kreasjon! Takk for at du deltar på vår "anything goes" utfordring hos WOC :)
    Klem, Lena Katrine

    SvaraRadera
  6. Så fott kort og nydelig helhet! Både motiv og design passer flott sammen :-)
    Takk for at du deltar hos Kort O Mania og lykke til!
    Klem fra Karin

    SvaraRadera
  7. Huii, das sieht ja entzückend aus.
    Und die Karte ist so wunderschön, mit den vielen Blumen und der Spitze.
    Sehr fein und harmonisch. Gefällt mir sehr.

    Liebe Grüße

    SvaraRadera
  8. The card is decorated so cute and beautiful!

    SvaraRadera
  9. Ett helt underbart fint kort! Du är så otroligt duktig på att komponera ihop snygga alster, både med färger och dekos.
    Jag gillar också den söta stämpeln jättemycket!! Användbar till mycket, dessutom.

    Kram!

    SvaraRadera
  10. For eit herlig stempel! Og nydelige fargar og pynt du har brukt :)

    SvaraRadera
  11. Dette var jo bare et nydelig kort! :) Utrolig flotte detaljer, syns det var så fint med de "prikkene" rundt motivet, jeg antar det er et stempel? Nydeligt motiv og farger. Tusen takk for ditt bidrag til Kort 'o' Mania. Klem Jeanette :)

    SvaraRadera
  12. Et utrolig nydelig kort Rosemarie! Herlige farger og så lekkert pyntet:)
    Takk for at du deltar hos Kort'o'Mania denne gangen, lykke til!
    Klem fra Kjersti:)

    SvaraRadera
  13. Jag tror att jag smäller av! Vilket sött kort. Så vackra detaljer och motivet är bedårande. Tack för att du tävlar hos Kort O Mania.

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!