tisdag 28 april 2015

Familjelycka

Hejsan!

Det var ett tag sedan jag gjorde någon tavla, så när jag hittade en fin vintagebild som så fint illustrerar familjelyckan så kunde jag inte låta bli att knåpa ihop en.



Allt papper och bilden kommer från Pion Design, utom wellpappen och hjärtat, som är en tårtservett. Kanterna har jag bearbetat med vit gesso, symaskin, kantrivare, distressfärg och slutligen stickles (Frosted Lace).


Detaljbild på den lilla flaskan där jag stoppat ner lyckan så den inte kan försvinna iväg. ;-)


Blommor från Wild Orchid och en nyckel, även dessa målade med vit gesso och stickles.


Fjärilen är gjord av vellum och papper med dies från Magnolia.


Fler blommor och här syns också de olika lagren med olika spetsar.


Med denna tavla skulle jag vilja delta i följande utmaningar:

Vintage utfordring: Utfordring #100 mood board (jag har inspirerats av användningen av vintagebilder)

Papirlosjen: April Baby/Barn/Vintage

Nordsalten Hobbyklubb: #115 Vintage/Shabby chic

Ha en bra dag!
Kram
Rosemarie

6 kommentarer:

  1. Så vakkert kort du har laget!
    Så mange flotte detaljer!
    Tusen takk for at du deltar på baby/barn/vintage utfordringen hos Papirlosjen.
    Smil fra DT-Ane Lene

    SvaraRadera
  2. Kjempe fint kort du har laget!
    Takk for at du deltar hos oss i Vintage Utfordring, og lykke til!
    DT Vibekke

    SvaraRadera
  3. Helt och hållet underbart vacker!! Älskar alla välarbetade detaljer.
    kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig tavla! Bilden är jättefin och ja älskar den lilla flaskan.

    SvaraRadera
  5. Nydelig. Alle detaljene er så forseggjort, og digger rammen du har rundt. Det setter virkelig prikken over I`en.
    Takk for at du scrapper med oss i Nordsalten hobbyklubb :-)

    SvaraRadera
  6. Lekkert!Lekkert!Lekkert!Så mange flotte detaljer.Takk for at du deltar i Papirlosjen sin utfordring!
    Klem DT Belinda

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!