lördag 16 maj 2015

Dop-kort

Hejsan!

Den här veckan har jag knåpat på ett dop-kort, men då det inte är helt säkert om det blir en pojke eller flicka som ska få kortet så då gjorde jag både ett i blått och ett i rosa. :-)


Korten är i stort sett lika varandra, förutom färg och vissa dekorationer. Alla papper kommer från Maja Designs nya vintage baby-serie.


En närmare bild på det blåa kortet och här syns också den utstansade bakgrunden av vellum och alla kanter jag sytt med symaskin.


Hjärtana gjorde jag med dies från Nelli Snellen och runt det lilla hjärtat satte jag spets.


Blommorna kommer från Wild Orchid och den lilla silvernallen från Korthobby.


Bakom hjärtat ligger en tag med plats för namn och datum.


Insidan på kortet.


Det rosa kortet är i grunden likadant fast spegelvänt .


Även här finns en tag för namn och datum.


De fina bladen är gjorda med en dies från CC Design, jag älskar dessa blad. De finns numera med på nästan allt jag gör. :-)


De puttiga små fötterna är knappar från You Do.


Fjärilar som jag klippt ut från ett annat Maja Design ark....tror det är från vintage spring serien.


Och så slutligen insidan.

Med dessa kort skulle jag vilja delta i följande utmaningar:

ScrappaLoss: Tävling Maj -Högtider (dop)

Korthobby: Alt er lov - jag har använt denna nallecharm : http://korthobby.no/index.php?act=viewProd&productId=145

Scrappehjertet: Utfordring #10 Mai - Baby

Ha en trevlig fortsättning på helgen!
Kram
Rosemarie

4 kommentarer:

  1. Så underbart söta.
    Tack för bidragen, Lycka till !!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara kort. Jättefina!

    SvaraRadera
  3. Wow, så herlige.
    Så flott at du har hengt på bamser fra Korthobby.no på kortene dine, passa utmerket.

    Takk for at du deltar i Korthobbys mai-utfordring :)
    DT- Kjersti

    SvaraRadera
  4. Åå så otroligt söta kort :)

    Tack för att du är med och tävlar hos ScrappaLoss

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!