tisdag 21 juli 2015

Julkort i juli

Hejsan!

Det är alltid bra att vara ute i god tid med att göra julkorten... även om det kan vara lite si och så med inspirationen när solen skiner och det är grönt ute i naturen. :-) Jag passade på att använda en bård-dies från Spellbinder som jag köpt för något år sedan men aldrig använt tidigare.


Papprena kommer från Maja Design, men de har till viss del blivit överösta med silverglittrigt embossingpulver. Ramarna av vit cardstock har jag färgat in med distressfärg. Vintagebilden är från Pion Design.


Jag dekorerade med olika spetsar, blomma, blad, snöflingor, utstansade hörn och så en massa halvpärlor.

 
 
Texten är gjord med dies från Rox stamps. Här syns också spetsen runt kortet och vellumet bakom vintagebilden.
 
Med det här kortet skulle jag vilja delta i följande utmaningar:
 
 
 
 
Kramar
Rosemarie
 
 


3 kommentarer:

  1. Ditt julkort är underbart vackert! Ljuvlig vintagekänsla, jättefint!
    Kram, Outi

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vackert och elegant julkort med supersnygga snirkliga dies! Tack för att du deltar i LLC:s jul i juli utmaning.

    Kram, Sandy
    Owner & Operator @Live & Love Crafts

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!