torsdag 22 september 2016

Receptbok

Hejsan!

En förkylning har intagit vårt hus och alla är sjuka mer eller mindre. Mitt bland allt snorande och hostande så låg en receptbok som jag sedan en längre tid inte riktigt fått något avslut på. Nu kände jag dock att det var dags att göra den klar och det blev så här:


Jag hade målat alla kanter med mörkbrun färg innan jag klädde den med papper från Graphic 45 och utstansade dekorationer av mörkbrun cardstock.


Under bården satte jag jute för att framhäva den rustika känslan. På sidan satte jag också en söt liten sked som dekoration. Den passar så bra till en receptbok tycker jag :-)


Blommorna gjorde jag själv med hjälp av dies, distresser och halvpärlor. Texten är gjord med stickers från Panduro.


Insidan dekorerade jag enkeltmed spillbitar och lite annat smått som låg bland gömmorna och passade temat.


Och slutligen en bild på baksidan av receptboken. Nu ska jag bara fylla den med alla mina favoritrecept. :-)


Med denna receptbok skulle jag vilja deltai följandeutmaningar:

Hjerteboden - naturfärger

Hobbygarasjen - #40 rustikk

Papirplaneten - höst

Ha en förkylningsfri kväll!
Kram
Rosemarie

6 kommentarer:

  1. For en nyyyyydelig bok 💙 lekker både foran og bak 😃
    Takk for ditt bidrag til Hobbygarasjen 😃 Pia

    SvaraRadera
  2. flott prosjekt, takk for at du deltar hos hobbygarasjen.no
    DT Graciela

    SvaraRadera
  3. For et herlig oppskriftbok!!! <3 Jeg bare elsker Graphic 75 arkene. Motivet er nydelig og flott dekorert på alle sider. Liker ekstra godt den lille skjeen på siden. :)
    Takk for at du deltar i utfordringen hos Hjerteboden.
    DT Maria

    SvaraRadera
  4. Nydelig album og vakre detaljer! Herlig gammeldags stil over det hele ♥
    Tusen takk for at du deltok på PapirPlaneten sin utfordring.
    Masse lykke til! ♥ DT Tindaloo
    PS: Om du titter innom bloggen min så har jeg en flott BloggCandy tom. ikveld! :)

    SvaraRadera
  5. Dette var en nydelig bok, så mange flotte detaljer. Fint med skjeen som detalj på ryggen. Takk for at du deltar i utfordringen hos Papirplaneten. Klem DT-Gunn

    SvaraRadera
  6. Utrolig vakker bok. Så mange flotte detaljer du har fått med på denne :)
    Takk for at du deltar på utfordringen vår hos Hjerteboden.
    DT-Jeanett.

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!